A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.
Nagyon fontos tehát a gondos színválasztás, valamint a színek megfelelő kombinálása, amihez adunk néhány hasznos tanácsot, és bemutatjuk azt az 5 lépéses folyamatot, amivel magad is kiválaszthatod a legjobb színeket a weboldaladra.
Amikor a saját weboldalunk kialakításáról van szó, akkor minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy azt kellően vonzóvá és jól használhatóvá tegyük a felhasználók számára. Az első benyomást másodpercek, tizedmásodpercek alatt alakítjuk ki nemcsak személyes kapcsolatainkban, hanem a weboldalak esetében is. A felhasználók pár másodperc alatt eldöntik, hogy egy weboldalon tovább nézelődnek-e vagy visszalépnek. Ezen rövid idő alatt pedig nem a szöveges tartalmak, hanem az általános benyomás számít, amit a színekkel és az elrendezéssel alakíthatunk elsősorban. De kezdjük azzal,
hogy Mire használhatod a színeket a weboldaladon?
Ha jól alkalmazod a színeket, akkor erőfeszítés nélkülivé teheted a felhasználók számára a weboldalad befogadását, ha viszont túlzásokba esel, hibásan használod a színeket, akkor csak zavart okozol. Amikor valamire fel akarod hívni a felhasználóid figyelmét, fel akarsz kelteni bennük bizonyos érzéseket, esetleg valamilyen cselekvésre akarod bírni őket, akkor azt a megfelelő színek párosításával is elérheted (több más webdesign-eszköz használata mellett).
A színek erősítik vagy épp módosítják azt az üzenetet, amit az emberek felé közvetítesz. Ha rosszul választod meg a színeket, hibás színkombinációkat használsz, akkor a felhasználók nem is fognak tudomást venni a tartalmaidról vagy arról, hogy milyen akciót vársz el tőlük.
A színek érzéseket váltanak ki, ezért gondosan kell eljárni a kiválasztásuknál. Az nem elegendő ok egy szín használatára a weboldaladon, hogy egy szín neked nagyon tetszik. A színek kiválasztásánál figyelembe kell venned a terméked vagy szolgáltatásod jellegét, azt hogy milyen stílusú weboldalt szeretnél létrehozni, de a közönség igényeinek figyelembe vétele is legalább ennyire fontos, hiszen alkalmazkodnod kell hozzájuk a színekkel.