Áll a bál a közösségi média világában a Facebook legújabb húzását követően, ami a közösségi oldal szerint egyszerű kényelmi lépés volt és a felhasználók biztonságát is szolgálja, a kritikusok szerint viszont újabb durva beavatkozás a felhasználók magánéletébe és az adataik biztonságába. Az biztos, hogy a Facebook ismét titokban lépett és utólag kényszerül magyarázkodásra, ahogy az adatbiztonsági szabályai változtatásakor már nem egyszer.
Egy amerikai blogger, Gerv Markham vette észre először, és kürtölte világgá, hogy a Facebook a felhasználói tudta, beleegyezése és értesítése nélkül megváltoztatta a profiloldalakon az elérhetőségként megadott emailcímet. Az új elérhetőségi cím mindenkinél egy @facebook.com-os cím, ami egyébként eddig is létezett, a regisztrációval együtt jött létre, csak nem nagyon használta senki. Mivel a váltás titokban történt, a felhasználók arról sem értesülnek, ha levél érkezett ebbe a postafiókba, hiszen a legtöbbjük nem is tud a létezéséről.
A @facebook.com-os emailcímeket 2010 novemberében vezette be a közösségi oldal, és abban reménykedtek, hogy a már akkor is több százmilliós felhasználói tábor hamar elkezdi használni, és a szolgáltatás gyors ütemben a Gmail konkurenciájává válhat. A terv nem vált be, a felhasználókat hidegen hagyta a facebookos email, az oldal akkoriban indított jó néhány más szolgáltatásához (Facebook Places, Gifts) hasonlóan. Úgy tűnt, a Facebook fel is adja a saját belső levelező és csetrendszerébe integrálódó emailkliens erőltetését, egészen mostanáig, amikor hirtelen 900 millió emberre erőltették rá a használatát, vagy legalábbis azt, hogy azok a profiloldalukon hirdessék, hogy használják a facebookos emailcímüket.
Az önkényesen átállított elérhetőségi cím szerencsére néhány kattintással újra átállítható, vagy akár el is tüntethető a profiloldalunk szerkesztésével.