Már az is számít, honnan lépünk be a közösségi oldalra.
Aki egy kicsit is mobilabb az internetezést illetően, bizonyára találkozott a lokációalapú internet-csatlakozásra (geotagging) buzdító szolgáltatásokkal. A Foursquare és a Gowalla tulajdonképpen arra csábít, hogy minél többször lépjünk be különböző helyekről (szórakozóhelyek, kocsmák, éttermek, múzeumok területéről) a rendszerbe, és ezt osszuk meg másokkal is. Egyfajta játékot kínálnak azzal, hogy az aktivitásért cserébe cserkészjelvény-szerű „kitüntetéseket” lehet gyűjteni.
Felfigyelt a jelenségre a Facebook üzemeltetője is: nemrég nem hivatalos forrásokból kiderült, hogy lépni kívánnak a piacon. Nem a szereplők egyikének megvásárlásával akarnak hódítani a felhasználók között, hanem saját szolgáltatást fejlesztenek. Akár már ebben a hónapban debütálhat a lehetőség a facebookozók számára, miáltal a felhasználók belépésükkor hamarosan automatikusan megadhatják, pillanatnyilag hol is helyezkednek el Földünkön. A közösségi szolgáltatást körüllengő adatkezelési botrányok közepette szinte biztos, hogy a szolgáltatás akkor lesz csak automatikus, ha ezt a felhasználó előtte engedélyezte.
Sokan már a Foursquare és a Gowalla kapcsán is attól tartottak, hogy a szolgáltatások legnagyobb haszonélvezői a betörők lesznek, akik látva, hogy az áldozat éppen nem a lakásában tartózkodik, nyugodtan kipakolhatják a magáról óvatlanul túl sokat megadó otthonát. Ám az igazi hasznot a vállalkozások húzhatják a „helyszínérzékeny” bejelentkezésekből - ők ugyanis abszolút célzott (targetált) reklámokat jeleníthetnek meg a felhasználó oldalán.
A szolgáltatás felderítése már zajlik; nemrég a McDonald´s facebookos alkalmazása kapcsán próbálgathatták az amerikai felhasználók a technikában rejlő lehetőségeket. Arra bíztatta a „Meki” az étteremlánc valamelyik egységének területéről belépőket, hogy ezt a tényt tudassák ismerőseikkel is - így biztosítva ingyenreklámot a hamburgerek királyának.