Még mindig csak a magyarországi vállalkozások harmadának van saját honlapja. Továbbra is lassan gyarapszik a világhálón jelen lévő magyarországi vállalatok száma, a fejlődésben lemaradó kisebb cégeknél még számos tényező hátráltatja az előrelépést.
Az internetezők – mára a magyarországi lakosság több mint fele, valamint az üzleti szféra döntéshozóinak túlnyomó többsége – kiterjedt piacot jelentenek a vállalkozások számára, főként, hogy a rendszeresen internetezők körében a világháló ma már kiemelt, sokszor elsődleges vagy akár kizárólagos információforrásnak számít vásárlás vagy egyéb döntéshozatal előtt. Ennek alapján egyértelműen elmondható: a cégeknek üzletet hoz az internet, így a weben elvileg minden vállalatnak jelen kellene lenni. Ez azonban közel sincs így – olvasható a BellResearch Magyar infokommunikációs jelentésében.
Az összes működő hazai vállalat mintegy harmada található meg a világhálón saját céges honlappal vagy valamely terméke, szolgáltatása vagy részlege önálló domén alatt elérhető oldalával.
Az idén a 10 fő feletti cégek mintegy 70 százalékának van már saját honlapja. Ezen belül nem a nagyvállalatok helyzete a legjobb, de náluk sem általános a megjelenés, ebben a körben a penetrációs mutató értéke az elmúlt három évben 10 százalékponttal nőtt.
Még szembetűnőbb azonban a számuk alapján a legnagyobb hányadot képviselő mikrovállalatok hátránya: az 1–9 fős cégeknek csupán negyede található meg a weben, és ez az arány az elmúlt években alig nőtt. A lemaradás mögött számos ok húzódik: a néhány fős vállalkozások nem marketingalapokon működnek, nem látják az internetes jelenlét hozadékát sem; hiányzik a megfelelő döntéshozói-vezetői szemlélet, a stratégia és a kompetencia, emellett relatíve kevesebb a marketingre és honlapépítésre fordítható forrás is.