A Google adatai szerint a mobiltelefonon keresztül történő netezés világviszonylatban megközelíti az 50%-ot, Magyarországon pedig az internetezők 30%-a használja a világhálót okostelefonján keresztül.
Mivel a trend adott, várható, hogy ez a szám hazánkban is 50% köré emelkedik a közeljövőben.
Elképesztő adat mindezek mellett, hogy a magyar weboldalak mindössze 2%-a mobiloptimalizált.
Ez azt jelenti, hogy a magyar honlap tulajdonosok 98%-a nem szolgálja ki az internetezők 30-50%-át!
A közelmúltban bevezetett új Google algoritmus kifejezetten hátrányosan különbözteti meg az azokat a weboldalakat, melyek nincsenek mobiltelefonra optimalizálva.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google találati listáján előnyt élveznek azok a honlapok, melyek mobiltelefonon is komfortos látogatói élménnyel szolgálják ki a felhasználókat. Akik nem lépik meg a reszponzív fejlesztést, előbb vagy utóbb, de menthetetlenül hátrébb sorolódnak. Ennek következményeit pedig már talán nem is kell tovább magyarázni!
A reszponzív honlap átalakítás ma már a túlélés záloga!
A reszponzivitás leegyszerűsítve a képernyő méretéhez igazodó honlap megjelenítést jelenti. Egyazon honlap másképp jelenik meg, ha asztali gépen, tableten vagy okos telefonon keresztül nézzük.
A mobiltelefonon keresztüli megtekintésnél előnyt élvez a lényegre törő tartalom és a funkció, a képi látványelemek pedig kissé háttérbe szorulnak. A gyors betöltődés, a gyors és logikus navigáció szintén alapelvárás. Ugyanakkor fontos, hogy a látogató felismerje, hogy most is a számára asztali gépről esetleg már ismerős honlapon van.
A reszponzív megjelenéshez nem szükséges új honlapot készíttetnie, a meglévő honlap tabletre és okostelefonra optimalizált verzióit kell kialakítani.
Tartson lépést a változással, a Google és a mobilról netező vásárlóközönség meghálálja!