A tartalommenedzsment-rendszerek (CMS - Content Management System) célja, hogy a honlapokat érintő frissítések a napi adminisztrációs munkák szintjén szakirányú képzettség nélkül elvégezhetők legyenek.
Az azonos típusú tartalmak előre kialakított egyszerű kezelőfelületeken vihetők fel a CMS rendszerbe, ahol azok publikációját már a rendszer végzi el. A PatroNet CMS használatához nincs szükség másra, mint egy böngésző programra és egy jelszóra.
A tartalommenedzsment-rendszer működésének lényege az alábbiakban foglalható össze:
a rendszer felhasználói (adatgazdák) a változtatni vagy bővíteni kívánt tartalmi egység adminisztrációs felületén keresztül feltöltik az adatbázisba a frissítendő tartalmi elemeket. A rendszer a feltöltött tartalmakat – szükség esetén jóváhagyatás után – az előre meghatározott arculati sablonba beépítve megjeleníti a honlapon. Amennyiben új oldal került feltöltésre, úgy az oldal linkje automatikusan megjelenik az oldaltérképen és a menükben is.
Amennyiben a honlapon szerepelnek árlisták, vagy kereshető termékkatalógusok, úgy azok frissítése is hasonlóan történik. A frissítések ilyen esetekben megoldhatók szabványos formátumú (pl.: Excel .csv, .dbf stb.) adat-fájlok feltöltésével is, amelyek használatával elérhető, hogy a honlapon található termékkatalógusok szinkronba kerüljenek az irodai készletnyilvántartásokkal.