A hirdetők izgatottan várják az éles indulást, ami érthető, hiszen havi szinten egymilliárd potenciális ügyfélhez juttathatják el üzenetüket.
Régóta rágják a Facebook fülét a cégek, hogy legyenek reklámok a Messengerben, mert hatalmas potenciát látnak a chatplatformon történő hirdetésekben. Amikor a közösségi oldal vezetője bejelentette a chatbotok érkezését, már nem volt kérdés, egyszer eljön ennek is az ideje.
Most Ausztráliában és Thaiföldön kezdett szűkkörű tesztelésbe a Facebook, ennek keretében a résztvevők az alkalmazás főoldalán találkoznak majd hirdetésekkel a következő hetekben. A reklámok hasonlóan jelennek majd meg, mint a születésnapi értesítések és az elérhető partnerek, természetesen "fizetett hirdetés" cím alatt.
A cégeknek csak arra ad lehetőséget Mark Zuckerberg csapata, hogy klasszikus hirdetéseket helyezzenek el, a beszélgetésekbe nem mászhatnak bele egészen addig, míg a felhasználó nem kezdeményez csevegést az adott márkával, vagy külön jóvá nem hagyja a kapcsolatfelvételt.
Természetes, hogy a hirdetők izgatottak a lehetőség iránt, hiszen mára Facebook fiók nélkül is használható a Messenger, melyen havi szinten több mint egymilliárd ember nyomkod a telefonján. A vállalat közleményében óvatosan fogalmaz: „reméljük, hogy sokat tanulhatunk ebből a tesztből, de alaposan megfontoljuk ennek kiterjesztését, hogy biztosak lehessünk abban, mind a hirdetőknek, mind a felhasználóknak a legjobb élményt nyújtjuk.”