Közel négymillió webcím hirdeti büszkén, hogy Európához tartozik. Ezzel a felső szintű domének között már majdnem befért a top tízbe.
Európa saját internetes identitásának tartják a .eu felső szintű domén létrejöttét, aminek kettős célja volt: az Európai Unió láthatóságának növelése volt a világhálón, illetve a belső piacon történő kereskedelem fejlesztésének segítése. Bevezetéséről még 2002. áprilisában határozott az Európai Parlament.
A .eu végződések előértékesítése két ütemben valósult meg, 2005. december 7-én a védjegyekkel rendelkező cégek és a földrajzi nevekkel kapcsolatos domének regisztrációja zajlott, majd 2006. február hetedikén az egyéb kereskedelmi egységek, vállalatok (bejegyzett termékek) és személynevek bejegyzései kezdődtek meg: a kereskedelem első tizenöt percében 27 949 kérelem érkezett a regisztrátorokhoz.
(forrás: EURid’s Progress report 2015 Q4) [+]
2006. április 7-én, közép-európai idő szerint 11 órakor már bármelyik cég regisztrálhatott magának .eu-s címet aki igazolni tudta, hogy cége székhelye Európában van, illetve az európai magánszemélyek számára is elérhetővé vált a felső szintű domének foglalása. Alig négy óra kellett hozzá, hogy 700 000 címkérelem érkezzen a felhatalmazott bejegyzőkhöz.
(forrás: EURid’s Progress report 2015 Q4) [+]
A hivatalos tizedik évfordulóra már majdnem elértük a négymillió .eu-s regisztrációt, ezzel a felső szintű domének közül az uniós a 11. leggyakoribb. Legtöbbet a németek használnak (1 millió), őket a hollandok követik (497 ezer), a képzeletbeli dobogó legalsó fokán pedig a franciák állnak (343 ezer). Érdekesség, hogy az Egyesült Királyság csak az ötödik 307 ezer regisztrációval, őket Lengyelország előzi meg 308 ezer uniós doménnel. Magyarországról nagyjából 44 ezer uniós domént regisztráltak.