A kis- kontra nagybetűs URL keresőoptimalizálási jelentőségéről évek óta vitatkoznak, most feltették a kérdést a Google Webmaster Help fórumon is, ahol John Mueller, Google munkatárs és Pedro Dias, korábbi googler is válaszolt.
A válasz egyértelműen NEM, a kis-nagybetűknek semmilyen hatása nincsen a keresőoptimalizálásra és így az organikus találati lista rangsorolására sem.
Sokan írtak már az indirekt hatásáról, ami a javuló SERP átkattintási aránnyal magyarázható. Vagyis minél inkább feltűnő az organikus találati listán a megjelenésünk (például nagybetűk használata az URL-ben), annál többen kattintják le a mi linkünket és így nő a SERP CTR, ami hatással van az organikus pozíciónkra. Ezt még nevesebb SEO szakértők is sokáig alátámasztották, sőt még aSearchmetrics is erős korrelációs hatást mutatott ki a SERP CTR és a rangsorolás között. Azonban a legjobb esettanulmány erre Bartosz Góralewicz-től született, aki cikkjében egyértelműen cáfolja, hogy hatással lenne a rangsorolásra.