Bár a Microsoft mindent elkövet, hogy a Windows 10 és böngészője, az Edge felé terelje a felhasználókat, a böngésző piaci eredményei egyre siralmasabbak.
Bár a Microsoft mindent elkövet, hogy a Windows 10 és böngészője, az Edge felé terelje a felhasználókat, a böngésző piaci eredményei egyre siralmasabbak.
Szinte érthetetlen, miért adott ki a Microsoft egy új böngészőt úgy, hogy kihagyta belőle a bővítmények hozzáadásának lehetőségét, holott annak idején a Firefox épp ezzel tudta megtörni az Internet Explorer egyeduralmát. Így viszont hiába is próbálja az újabb böngésző felé terelni a felhasználókat, azok inkább a „bővíthető” Chrome-ot vagy Firefoxot használják.
Nem csupán egy piackutató észlelte az Edge hanyatlását, a Computerworld három kutatás adatait is felvonultatta. Bár a számok eltérnek, a trend megegyezik. Az amerikai Net Application például augusztusban még úgy mérte, hogy az Edge böngésző-piaci részesedése 39 százalék, azonban azóta folyamatosan esik, november végén már csak 31,2 százalékot mértek. Az ír StatCounter jóval alacsonyabbra taksálta az augusztusi részesedést (15,2 %), azonban a következő hónapokban folyamatos csökkenést regisztrált (13,9 %, 13,3 %, 12,9 %), akárcsak a Net Application.
A harmadik forrás az amerikai piacot szondázó DAP (Digital Analytics Program) ugyanazt a lefele mutató trendet észlelte, a szeptemberi 24,6%-ról novemberre 22,4%-ra esett az Edge részesedése. A StatCounter is kínál Amerikára vonatkozó számokat, a szeptemberi 18,1 százalékról 17,7 százalékra apadt a részesedés.
Az ok egészen nyilvánvaló, hiába gyors és jó böngésző az Edge, a felhasználók nem tudják megbocsátani a bővítmények (no meg a reklámblokkolók) hiányát. A Microsoft még az év elején megígérte, hamarosan megoldódik ez a gond is, azonban októberben hidegzuhanyként érte a netezőket a bejelentés, hogy majd csak valamikor 2016-ben érkezik el ez a lehetőség. Az viszont már erősen a kérdéses, hogy akkor hajlandók lesznek-e visszaszokni a Chrome-mal vagy a Firefoxszal egyébként elégedettek az Edge-re.