(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0050
info--.at.--patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-30) 585-5751

A cégek közti üzletbe is betört a net

Piacesprofit.hu @ 2015. november 18.

 

Magyarországon egyre gyorsabban bővül a cégek közötti (B2B) online kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest – derült ki a Tablazat.hu online beszerzési portál elemzéséből.

online3sxc.jpg

Egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. A Tablazat.hu elemzéséből kiderül, hogy 2013 és 2015 között csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, tehát egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt. „Míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható, tapasztalataink és adataink szerint a növekedés ma már egyre gyorsabb. Azt látjuk, hogy a beszerzők egyre inkább megismerik az online beszerzés kényelmi, hatékonysági és költségbeli előnyeit, így a több éven vagy évtizeden keresztül megszokott offline módszereket egyre többen egészítik ki vagy helyettesítik online csatornákkal” – magyarázza Kócsi Norbert, a Tablazat.hu beszerzési szakértője.

A Tablazat.hu októberben csaknem 200 beszerzőt kérdezett meg a beszerzési folyamat alatt tapasztalt nehézségekről. Válaszaikban leggyakrabban azt nehezményezik a beszerzők, hogy körülményes és időigényes megtalálni a megfelelő beszállítót, de az igényelt termékhez szükséges információk hiányára és a beszállítók ajánlatainak minőségére is többen panaszkodnak. Ha a beszállítók nem szentelnek kellő figyelmet arra, hogy könnyen elérhetőek legyenek és kellő mennyiségű információt biztosítsanak a beszerzők számára, komoly összegektől eshetnek el, és a piac gyors reakcióidejű, nyíltan kommunikáló szereplői szerezhetik meg, az akár hosszú távra beszállítót kereső ügyfeleket.

Az évek során az online beszerzési folyamatokhoz egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott. „Ahogy mindkét fél egyre inkább él az online adásvétel lehetőségével, úgy válnak egyre pontosabbá a beszerzői ajánlatkérések, és egyre gyorsabbakká a beszállítói reakcióidők. Ennek eredményeként 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje. Ezért is érdemes nagy hangsúlyt fektetni a beszerzőknek szánt, informatív útmutató tartalmakra, amelyeknek köszönhetően a beszerzők igényeiket pontosabban körül tudják határolni, és így a beszállítók is pontosabb ajánlatokat tudnak adni, elhúzódó egyeztetések nélkül” – tette hozzá Kócsi Norbert.



« Vissza

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

(+36-30) 585-5751

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"