A kutatás 6 online vásárlói típust azonosított, közülük a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, amelynek 56 százaléka több mint évi hat alkalommal vásárol. A felmérés arra is rámutatott, hogy az akcióvadász vásárlók 74 százaléka utánvéttel szeret fizetni, és az utánajáró csoportot jellemzően férfiak alkotják.
Az összegzés szerint az interneten vásárlók többsége, 84 százaléka a termék ára alapján választja ki a számára megfelelő webáruházat, 64 százalékuknak a kiszállítási és az átvételi mód, valamint a bolt megbízhatósága fontos. A válaszadók mindössze 24 százalékánál meghatározó a bolt ismertsége.
A vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben, amely az áruházak 74 százalékánál elérhető. Az online boltok körében legkevésbé elterjedt pedig az online fizetési megoldás, annak ellenére, hogy a vevők körében preferált módszerek között a második helyen áll.
Nőtt a baba-mama termékek forgalma
Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A műszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának mintegy 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered, és a 100 milliárd forintot bonyolító számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésből.
A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nőtt, azt követte 27 százalékkal az állateledelek kategóriája, majd az élelmiszer, amelyből 24 százalékkal többet értékesítettek egy év alatt – olvasható a közleményben.
Korábbi tájékoztatás alapján a kutatás a kínálati oldalon negyedévente 550 webáruház megkérdezésével, a keresleti oldalon kéthavonta 1500-2000, adott hónapban interneten biztosan vásárló személy válasza alapján készült.
MTI, 2015. október 30. péntek 00:14