A Google módosította a keresőalgoritmusát, és ennek köszönhetően az aktuálisabb információk kerülnek előkelőbb helyre a találatok listáján. A vállalat becslése szerint a változtatás az összes keresés 35 százalékát érinti.
A keresőcég hivatalos blogjában közzétett példa szerint az “olimpia” szó beírásakor feltételezhető, hogy a felhasználó a 2012-es londoni játékokról akar többet tudni, és nem a múlt századi sporteseményekről. A módosítás lényege, hogy nem kell minden esetben megadni a dátumot ahhoz, hogy aktuális információkat szerezzünk.
Nem minden keresésnél aktiválódik a találatfrissítő algoritmus. Aki görögsalátát akar készíteni, annak teljesen mindegy, hogy mikor írták a receptet. De aki a "görög válság" szavakra keres, az feltehetően nem az 1940-es évekbeli polgárháborúra kíváncsi, hanem a most zajló hitelezési cirkuszra. “Az algoritmusok el tudják dönteni, hogy milyen frissességű hírekre van szükség” - írja Amit Singhal, a Google munkatársa az újítást megmagyarázó blogbejegyzésben.
Elemzők szerint az ilyen és ehhez hasonló frissítések szükségesek ahhoz, hogy a Google megtartsa vezető pozícióját. A rivális Bing is folyamatosan újít, és augusztusban az Egyesült Államokban már 65 százalék alá nyomta a Google piaci részesedését. Ahhoz még erőtlen a Bing, hogy tartósan lenyomja ellenfelét, a Google szeptemberben fél százalékos erősödéssel ismét a lélektani határ fölé emelkedett, de az eset jól mutatja, hogy a sikerért küzdeni kell.