A Google előrelátó volt: már 2006-ban benyújtottak egy szabadalmi kérelmet, melyben a célzott hirdetések működtetésének új módszerét szeretnék levédeni.
Egy szemfüles olvasó közölte a Slashdot hírajánló portálon azt az információt, hogy egy nappal az után, hogy a Google újabb részleteket árult el a hamarosan induló Google TV szolgáltatásról, az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) elfogadta a vállalat egy négy évvel korábban beadott szabadalmi kérelmét, mely a cég életében oly fontosnak számító célzott hirdetések alkalmazásáról szól: a címben megadott bonyolult megfogalmazás körülbelül azt takarja, hogy egy olyan módszert védenek le, mely a „videoterminálok” (képernyők) esetében a célzott hirdetéseknél lehetővé tenné a felhasználók számára a reklámmentes használatot is.
A hosszú leírás leglényegesebb részeiben a Google felsorol alternatívákat annak érdekében, hogy a fogyasztók úgy nézhessenek meg tartalmakat, hogy azokban ne jelenjenek meg reklámok. Az egyik javaslat szerint az a néző, aki (körülbelül 5-10 perc alatt) kitölt egy online kérdőívet, mentesül a műsorhoz tartozó 10 perces reklámblokk megtekintésétől. Egy másik megoldás szerint a tartalomszolgáltatók felajánlhatnának egy olyan opciót, amikor a felhasználó mondjuk 2 dollár online módon történő befizetése után az adott műsort ugyancsak reklámmentesen tekintheti meg. Egy harmadik megoldás szerint a néző átugorhatna hirdetéseket, ám ebben a változatban kötelező lenne minimum négy reklámot megnézni, hogy a program folytatódjék.
Egy ilyen hirdetési metódus nyilvánvalóan forradalmasítaná a hagyományos kereskedelmi televíziós üzleti működést, ugyanakkor azzal számol – nem kevés joggal –, hogy a most ismert televíziózás jelentős része teljesen átalakul és az internetre helyeződik át a súlypontja; a Google TV-nek láthatóan ez a célja. Habár ez már akkora ügy, oly sok szereplőt, oly sok érdeket érint, hogy még a Google-nak is túl nagy falat lehet, de ha elindul ez a folyamat, akkor a vállalat egy ilyen szabadalomra épített technológiával a háta mögött lefölözheti akár az internetes-televíziós hirdetési piacot is.