A kedvezmény, ami elriasztja a vásárlót |
A kedvezménykuponok már jó ideje az egyik legnépszerűbb promóciós eszköznek számítanak a webáruházakban. Ez az exit pop-upok felbukkanásával még inkább erősödött. Személyesen velem esett meg az alábbi történet, amit azért osztok meg Veled, hogy tanulj belőle, hogy hogy nem szabad „kedvezménykupont” adni!
Egy játék webshopban megtaláltam a gyermekem által hőn áhított plüssfigurát, és - sutba dobva mindenféle anyai elvemet, miszerint a mi lakásunkba újabb plüss már nem teszi be a lábát – vásárlásra adtam a fejem. De mielőtt megrendeltem volna, gondoltam, előtte azért lecsekkolom, hogy más webáruházban milyen feltételekkel kínálják ezt a játékot, és ezzel a viselkedéssel bizony a többséghez tartozom ma Magyarországon.
(Figyeled! Nem azért néztem körbe, hogy hol a legolcsóbb a játék ára, hanem hogy hol a legkedvezőbb megvásárolni! A különbségről egy korábbi bejegyzésünkben olvashatsz bővebben, ide kattintva.)
Amikor egerem elindult az oldalt bezáró X felé, egy exit pop-uppal találkoztam - ami véleményem szerint remek találmány, ha ügyesen használják - miszerint ha feliratkozom hírlevelükre, 10%-os kedvezménykupont kapok ajándékba. Gondoltam, ezt nem hagyom itt, hátha mégis ez a webáruház lesz a befutó, így megadtam e-mail címem.
Eddig a sztori és a marketing teljesen rendben is van!
A csalódás akkor ért, amikor postafiókomba megérkezett a kedvezménykupon, amin olyan feltétel is szerepelt, ami az ajánlaton nem!
A 10% -os kedvezménykupon ugyanis csak 10.000 Ft feletti vásárlás esetén érvényesíthető.
Én ennél valamivel kisebb értékű vásárlást terveztem, így a kedvezménykuponnal nem sokra mentem, bizalmam viszont igen-igen megcsappant az adott webáruházzal szemben és csalódottnak éreztem magam.
Vajon mi az, amiről még elfelejtenek időben tájékoztatni? Mit titkolnak még el, ami még csak azután derül csak ki, miután leadtam a megrendelésemet?
Ezen olyannyira felszívtam magam, hogy végül nem is tőlük rendeltem….
Elemezzük egy kicsit ezt a történetet marketing szempontból! Hol hibázott a webáruház?
Ott, hogy csak 10.000 Ft feletti vásárlásokra adta a kedvezményt?
Semmiképpen! Szíve joga! Ha az árrése ezt engedi, tegye ezt! A problémát inkább a nem megfelelő tájékoztatásban látom!
A majdnem-vásárló nemcsak hogy kicsit átverve érzi magát, amikor ott áll a megrendelési folyamat közepén, és kiderül, hogy a kedvezmény, amire számított, számára valójában nem létezik, de még azt is érezheti, hogy galád fondorlattal kicsalták tőle az e-mail címét, amit egyébként - ismerve a feltételeket - nem biztos, hogy megadott volna.
A webáruház öngól rúgott azzal, hogy kedvezménykuponja ajánlgatásakor akár egészen apró betűvel is, de elfelejtett közölni egy fontos feltételt! A kedvezménykupon felhasználásának fontos kritériumát!
Persze valószínűsíthető, hogy ha a 10.000 Ft feletti beválthatóság szerepel a pop-upon, kevesebben regisztrálnak. Így, gondolhatnánk, több hírlevél feliratkozót könyvelhet el a webáruház és mégiscsak ő csinálta jól, mert eredményesen növelte adatbázisát!
De még ez sem igaz! Hiszen akit hozzám hasonlóan csalódás ért, az természetesen azonnal le is iratkozik a hírlevélről. Rosszabb esetben pedig az ott vásárlásról is gyorsan lebeszéli magát az átélt frusztráció miatt.
A legfontosabb információk sokszor az apró betűs részben vannak. Ezt már megszoktuk. De ott legalább legyenek!
Ha kedvezményt adsz, figyelj rá, hogy az jó értelemben vett meglepetés legyen! Ha a kedvezmény csak bizonyos feltételek mellett vehető igénybe, mindenképpen tüntesd fel ezt az ajánlaton, hogy ne járj úgy, mint az utamba került webáruház!