Közös kutatási projektet indított a WPP ügynökségi holding és a Microsoft Advertising, melynek célja, hogy megismerjék, milyen kapcsolat áll fenn a
keresőmarketing és a márkaépítés között. A WPP ügynökségek közül elsősorban a Wunderman, a BrandAsset Consulting és a ZAAZ pörög a projekten.
"Manapság a hirdetők milliárdokat költenek keresőmarketingre, elsősorban azonban direkt válaszok generálása érdekében. Ezért úgy gondoljuk, hogy itt az idő annak a megértésére is, hogy miként, és a hagyományos médiáhhoz képest milyen eltérésekkel építi a
keresőmarketing a márkákat" - mondta el a projekt kapcsán David Sable, a Wunderman operatív igazgatója.
"A Bing elindítása nyomán itt az idő, hogy újragondoljuk azokat a berögzült fogalmakat, amelyek a keresőket, a keresési viselkedést és a keresőmarketinget illetik. Fontos azt is megvizsgálni, hogy miként segíti a márkaismertség növelését a
keresőmarketing és a display megjelenések közötti kapcsolat" - tette hozzá Scott Howe, a Microsoft hirdetési megoldásokért felelős alelnöke.
A kutatás elsősorban a márkaismertség és a
keresőmarketing hatékonysága közötti kapcsolatot, a keresőmotorok fogyasztói viselkedésre gyakorolt hatását, a közösségi marketing márkakeresésre gyakorolt hatását, illetve a fizetett keresőmegjelenés és a márkák fejlesztése közötti kapcsolatot vizsgálja.
A kutatásról a WPP ügynökségei összefoglalót készítenek, amelyben az új eredmények mellett a
keresőmarketing jövőjére vonatkozó következtetések is szerepelnek majd. A tanulmányt a tervek szerint idén szeptember végén, a New York-i reklámhéten mutatják majd be.