Hirdetni most is muszáj
marketinginfo.hu @ 2009. június 5.
Újabb kutatás érvel amellett, hogy az átgondolatlan büdzsévágás jelentősen megnehezíti a talpraállást.
Nemrégiben hozta nyilvánosságra új kutatása eredményeit az
Ad-ology kutatócég. Eszerint az amerikai felnőtt lakosság majd fele (48%) gondolja úgy, hogy ha egy üzletlánc, bank vagy autókereskedő hirdetései eltűnnek a médiából, akkor a cég nyilván bajban van. Ebből következően a többség úgy látja: ha egy hirdető a válság közepette is látható marad, akkor elkötelezettnek, versenyképesnek tűnik.
"Azért kell a jelenlegi gazdasági környezetben is hirdetni, mert csak így lehet a fogyasztók hosszútávon érvényes, pozitív márka percepcióját fenntartani. Nem csupán a fogyasztók bizalmát lehet ilyen módon biztosítani, hanem azt is befolyásolni lehet, hogy hol és mit vásároljanak. Főképp igaz ez, ha a reklámok az árral és értékkel kapcsolatos aggodalmak eloszlatását célozzák" - mondta el C. Lee Smith, a kutatócég elnök-vezérigazgatója.
A tanulmányból emellett kiderül az is, hogy a fogyasztók 40 százaléka használ több kupont most, mint egy évvel korábban. Ám az ár mellett mind több embernek számítanak az olyan hívószavak is, mint az "egészséges" vagy az "organikus". A nagy értékű termékeknél ezzel együtt a nagy kedvezmény az első számú befolyásoló faktor a vásárlások során. A válaszadók elsősorban a tévéből, az újságokból, a direkt reklámküldeményekből és az internetről értesülnek a számukra érdekes termékekről/szolgáltatásokról. A keresők viszont lenyomják az áruházak weboldalait, ha arról van szó, hogy termékinfót kell keresgélni online vásárlás előtt.
További részletek és ábrák:
http://www.marketinginsightstoday.com/archives/1223
« Vissza