A Google azzal lett a világ legjobb és legnépszerűbb keresője, hogy a találatokat nagyon jól tudja rendszerezni. Ebben az irányban próbál most még egyet lépni a cég, hogy továbbra is a konkurensek előtt maradjon: bevezetik a szemantikus keresést.
A hagyományos keresésnél egyszerűen azt vizsgálja a motor, hogy az adatbázisában szereplő oldalak közül melyek tartalmazzák az adott szavakat. Szemantikus keresésnél viszont megpróbálja értelmezni a keresőkifejezést, összefüggést találni a keresőmezőbe írt szavak között, és intelligensen válogatni a találatok között.
Ha például valaki a „fizika alapvető törvényei" keresőkifejezést írja be, a kereső automatikusan felajánl neki újabb kereséseket az ősrobbanással, a relativitáselmélettel vagy a kvantummechanikával kapcsolatban, illetve - mivel megérti a szavak közti összefüggéseket - nem ad olyan találatokat, ahol a „fizika", „alapvető" és „törvény" szavak egymástól függetlenül, véletlenül szerepelnek.
A szemantikus keresésnél a végső cél elvileg az lenne, hogy keresőkifejezések helyett folyó szöveggel, teljes mondatokban feltett kérdésekkel tudjuk a keresőt irányítani. Itt még nem tart a Google technológiája (ami egyébként nem teljesen saját fejlesztés, 2006-ban vásárolták meg az Orion nevű keresőmotort, és arra építkeztek), de a konkurensek is rendszeresen megbuktak eddig ilyen jellegű kísérleteikkel.
Hasonló technológiával próbálkozott már a Wikipedia [1], egy volt Google-programozókból [2] álló csapat, és a Microsoft [3], bár ők még csak tesztelnek, a közönségnek még nem mutatták meg, mire jutottak.