Amennyiben nem tudja megjeleníteni a levél tartalmát, kérjük,  kattintson ide!

Kedves Partnerünk!

Bizonyára Önben is, mint honlaptulajdonosban felmerült már az a kérdés, hogy miért sorolnak a keresők bizonyos honlapokat előrébb a találati listáikban, mint másokat.
E kérdésre próbálunk "Jó, ha tudja!" Hírlevelünk februári számában választ adni Önnek!

Mit is értünk az alatt, hogy keresőbarát?

A keresőbarát kifejezést olyan weboldalra mondják, ha az a keresőoldalak által jóváhagyott rangsorolási irányelveket igyekszik maximálisan betartani.

A "keresőbarátság" azért jó, mert potenciális vásárlókat, érdeklődőket kapunk a keresőkön keresztül, hiszen az internetezők 80-90%-a a keresőket használja, ha információt keres a világhálón. Éppen ezért kulcsfontosságú, és minden honlaptulajdonos üzleti érdeke is, hogy vállalkozása weboldala az élre kerüljön a keresőkben, hiszen a 180. találatra már senki sem kíváncsi.
A világhálón fellelhető keresőoldalak (ilyenek a Google, Yahoo, stb.) tehát rendkívül hasznosak és népszerűek. Vajon mi alapján dől el, hogy honlapunk megtalálható-e ezekben a keresőkben, kedvelik-e a keresőrobotok vagy sem?

De mitől lesz egy közönséges weboldalból keresőbarát weboldal a keresők szemével?

A keresőrobotok olyan programok, amelyek a világ bármely pontjáról pásztázzák az internetet, mindössze töredékmásodperceket töltve egy-egy oldalon. Minden honlapot pontosan meghatározott, szigorú szempontok szerint indexelnek, rangsorolnak. Ezek a szempontok nem egyszerűek, nem könnyen kijátszhatók, nem manipulálhatók, és folyamatosan változnak.
Ha a keresőrobotok gond nélkül fel tudják térképezni, le tudják gyűjteni a rajta lévő információkat, és tárolni tudják azokat, nyomon tudják követni az oldalakon lévő hivatkozásokat (linkek, menüpontok), majd amikor egy felhasználó rajtuk keresztül keresgél az Interneten, akkor fennakadás nélkül meg tudják jeleníteni az összeállított találati listában.

Tapasztalataink szerint napjainkban a honlapkészítő vállalkozások csupán kis része foglalkozik elég hangsúlyosan azzal, hogy keresőbarát, azaz a Google elvárásainak megfelelő weblapokat készítsen. Sokszor azért, mert nem kellő körültekintéssel, szaktudással vagy keresőoptimalizálási ismerettel kezdenek hozzá a weblap felépítéséhez, vagy egyszerűen csak nem tulajdonítanak az ügynek kellő jelentőséget. Pedig ahhoz, hogy egy adott cég weblapját megtalálják, elengedhetetlen, hogy honlapunk keresőbarát weboldal legyen, azaz keresőoptimalizált vagy optimalizálható kialakítású legyen.

Ön jól választott, hiszen PatroNet CMS rendszerünk kialakításakor és folyamatos feljesztésekor minden körülmények között MAXIMÁLISAN szem előtt tartjuk a "keresőbarátság" szabályait. Rendszerünk mindent tartalmaz, ami ahhoz kell, hogy a keresők a találati listáján az Ön honlapja előkelő helyezést érjen el!

A keresőbarát weboldal általános jellemzői

Egy weboldal kialakításakor a legelső a honlaparculat megválasztása. Ez igazán sokféle lehet, de fontos észben tartani, hogy a weboldal főként információszerzésre használják a felhasználók. Érdemes tehát letisztult, átlátható arculatot készíttetni, de nem szabad túlzásokba esnünk. Ez az első lépés a keresőbarát weboldal eléréséhez.

Ha az arculatot és a stílust megválasztottuk, az oldal megjelenése következik. Itt alapvető szempont, hogy az oldalak könnyen kezelhetőek, átláthatóak legyenek bárki számára. Célszerű a már bevált - keresőbarát weboldal - technikákat alkalmazni, vagyis elvetni a csillogó, villogó, izgő-mozgó és talán még hangot is adó megoldásokat, mert a felhasználók túlnyomó többségére az egyszerű megoldások hatásosabbak, mint a túlkomplikált kialakítás. Arról nem is beszélve, hogy az egyik klasszikus, keresőbarát weboldal elleni hiba a túlzásba vitt Flash intro oldal.

A menüsor legyen egyszerűen kezelhető, a tartalmi elemek legyenek több helyről elérhetők, hogy az olvasó minél egyszerűbben minél több információhoz jusson, és ne bátorodjon el amiatt, hogy nem bír kiigazodni, mivel ez is alapja a keresőbarát weboldal létrehozásának.

Egy keresőbarát weboldal emellett folyamatosan hasznos, friss információkat, leírásokat is tartalmaz.

Hogy jön itt képbe a CMS?

A CMS tartalomkezelő rendszert (Content Management System, CMS) jelent, mely egy olyan szoftverrendszer, aminek célja hogy a hon­la­po­kat érin­tő fris­sí­té­sek a na­pi ad­mi­niszt­rá­ci­ós mun­kák szint­jén - szak­irá­nyú kép­zett­ség nél­kül el­vé­gez­he­tők le­gye­nek. Az azo­nos tí­pu­sú tar­tal­mak elő­re ki­ala­kí­tott, egy­sze­rű ke­ze­lő­fe­lü­le­te­ken vi­he­tők fel a rend­szer­be, ahol azok pub­li­ká­ci­ó­ját már a rend­szer vég­zi el.
A CMS rendszer gondoskodik a tartalmak strukturált megjelenítéséről, statisztikák készítéséről, kiegészítő funkciók integrálásáról. A CMS általában kereshetőséget, verziókövetést, és sok más szolgáltatást is biztosít.
A CMS-ek legfontosabb tulajdonsága a dinamizmus. A tartalmat, annak megjelenését megfelelő jogosultság esetén bármikor, bárhonnan meg lehet változtatni.
Meglehetősen sokféle CMS rendszer található a piacon, a szinte univerzális, elterjedt CMS-eken kívül rengeteg kisebb, korlátozottabb tudású CMS létezik.

Miért érdemes CMS rendszert használni?


A CMS rendszerben felépített honlapok az általános keresőbarát felépítés mellett rendelkeznek még bizonyos sajátosságokkal, melyek még inkább keresőbaráttá teszik honlapunkat.

A CMS oldalak kódolása keresőbarát. Minden oldal egyedi címmel és META fejléccel rendelkezik. Az oldal címe a böngészőablak bal felső sarkában található, a META adatai pedig rejtve, a forráskódban szerepelnek. A META adatok adott oldalra vonatokozó tartalmakkal való feltöltése igen pozitívan befolyásolja oldalunk helyezését a találati listában.

Érdemes az oldalt időről időre frissíteni. Nem gyökeres átalakításra van természetesen szükség, de kívánatos, ha időnként a tartalomban kisebb változtatásokat végzünk.
Erre kiválóan alkalmas az "Aktuális", vagy "Híreink" menüpont, esetleg egy blog-oldal, ahová éppen az új információk, érdekességek miatt visszajárnak a látogatók, ezzel forgalmat, látogatottságot generálva az oldalon.

Túl azon, hogy a honlapunk publikus felületén található honlap térkép (sitemap) a látogatót segíti az oldalon való tájékozódásban, optimalizálási szempontból is nagy jelentőséggel bír. A Google rangsorolásában fontos szempont, hogy a honlapon könnyű legyen navigálni, és minden oldal könnyen, néhány kattintással elérhető legyen. A sitemap használatával minden oldal két kattintással elérhető, így a keresőrobotok is bejuthatnak honlapunk minden oldalára és indexelhetik azokat.

Ha a gyak­ran elő­for­du­ló, ma­gya­rá­zat­ra szo­ru­ló rö­vi­dí­té­seket, szó­ma­gya­rá­za­tokat vagy hi­vat­ko­zá­sokat (lin­kek) a rendszer "Autolink" funkciójával au­to­ma­ti­ku­san linkké nyilvánítjuk, tovább erősítjük honlapunk találati pozícióját.( Ebben a hírlevélben például a "CMS" szó minden előfordulási helyén link, mely céges honlapunk egy bizonyos oldalára mutat.)

A CMS rendszer rendelkezik továbbá RSS (Re­ally Simp­le Sin­di­ca­ti­on) kimenetellel, mely kommunikációs szab­vány lé­nye­ge, hogy a fel­hasz­ná­lók elő­re be­ál­lít­hat­ják, hogy hon­nan sze­ret­nék a friss hí­re­ket meg­kap­ni, ame­lyek egyet­len fe­lü­le­ten hoz­zá­fér­he­tők, ke­zel­he­tők lesz­nek. RSS olvasó  beállítható nemcsak honlapokon, hanem mobiltelefonokon, iPhone-okon, PDA-kon, sőt az Outlookban is.
Az RSS használatával hí­re­ink a sajátunkon kívül ezer má­sik ol­da­lon is meg­je­len­hetnek, kül­ső­sé­gek­től, for­má­zás­tól és fő­leg rek­lá­mok­tól men­te­sen te­he­tjük köz­zé vé­le­mé­nyünket, hí­re­inket egyéb ol­da­la­kon.

Honlapunk minden oldala rendelkezik egy ún. ShortLinkkel, ezek paraméterezhetőek. CMS rendszerünkben  az adott oldal azonosítására szolgáló kódsorból összeálló ShortLink mellett - pl. http://www.konyvnet.hu/kategoria.php?kategoria_id=541&knsid=GcWHZOa59smDb6u6dA7rKldNKa2fn1JA0y2p9i8IqjuZguARr5 -  keresőbarát módon is paraméterezhetjük őket, és beszédes, keresőbarát webcímeket hozhatunk létre, melyek akár adott termék nevét is tartalmazhatják: http://www.zarkakft.hu/termekeink/Furnér_ajtók/DEMEDICI_furnér_beltéri_ajtó. A "beszédes" ShortLinkek igen nagy súllyal esnek latba a találati lista sorrendjét tekintve.
Ezen ShortLinkek elkészítésekor rendszerünk ékezetes URL-ek létrehozására is lehetőséget nyújt.

Ha honlapunkon egy meglévő oldal helyett új oldalt hozunk létre, akkor a korábbi oldalra mutató linkek hibás, törött linkként jelennének meg. A CMS rendszerben működő webcím árirányítás viszont megadja azt a lehetőséget, hogy a régi linket az általunk létrehozott új oldalra irányítsa át, a régi oldal eddig elért Page Rank értékével együtt!

De hogy mi is az  Page Rank, és miért nagyon fontos, arról márciusban olvashatnak részletesebben. . .

Ön tudja, hogy saját honlapját hová sorolja a Google?

Partnereink, így az Ön számára is most lehetőséget nyújtunk arra, hogy most INGYEN megtudhassa, hogy holnapja bizonyos kulcsszavakra milyen helyezést ér el a Google-ben.

Ehhez nem kell mást tennie, csak küldje el nekünk azt a max. 5 kulcsszót a johatudja--.at.--patronet.hu e-mail címre, amelyek találati eredményei a leginkább fontosak Önnek, és egy speciális szoftver segítségével néhány napon belül jelentést készítünk Önnek honlapja jelenlegi pozíciójáról!

Helyezése ismeretében pedig kérésére javaslatot készítünk honlapja optimalizálására is!

Ajánlatunk egyszeri és a 2010. március 31-ig elküldött kulcsszavakra vonatkozik.

Hasznosnak találta hírlevelünket?

Igen

       Nem

Kérjük, kérdésünkre való válaszadásával jelezze, hogy  "Jó, ha tudja" Hírlevelünkben hasznos és közérthető információkat kapott-e!

A szavazáson túl a johatudja--.at.--patronet.hu e-mail címen szívesen vesszük egyéb javaslataikat, észrevételeiket Hírlevelünkkel kapcsolatban.

  

Szép napot kíván,
a PatroNet csapata

Amennyiben a jövőben nem kíván tájékoztatót kapni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és jelezze felénk szándékát e-mailben.