Amennyiben nem tudja megjeleníteni a levél tartalmát, kérjük,  kattintson ide!

Kedves Partnerünk!

Fogadja szeretettel "Jó, ha tudja!" Hírlevelünk első számát a keresőoptimalizálásról!

Keresőoptimalizálás. Mindenütt ezzel bombáznak minket, de vajon tudjuk-e pontosan, hogy mi is ez valójában, hogyan és miért válhat hasznunkra?

Valódi internetes jelenlét

Attól, hogy van egy honlapunk az Interneten, még nem biztos, hogy rengeteg látogatónk is van. Hiszen az Internet egy világméretű piactér, ahol nagyon egyszerű elveszni a tömegben. Ha valódi forgalmat szeretnénk, könnyen elérhetővé kell válnunk a tevékenységünk iránt érdeklődők számára.

Az internetezők jelentős része bizonyos kulcsszavak beírásával, keresők (pl. Google, Yahoo, stb.) segítségével keresi az érdeklődésének megfelelő honlapo(ka)t.

Az ún. keresőmarketing célja pedig az, hogy honlapunk - bizonyos, előre meghatározott kulcsszavakra - a keresők találati listáiban előkelő helyen szerepeljen, ezáltal nagyobb látogatottságot generálva a célzottan a tevékenységünk iránt érdeklődők köréből.

A keresőoptimalizálás valójában tehát a honlapok új típusú célzott reklámozása, melynek eszközei a keresők (Google, Yahoo, stb.).

Hogyan ellenőrizhetjük honlapunk találati helyezését a keresőkben?

A kulcsszavak beírásakor célszerű az érdeklődő fejével gondolkodni, és például ha a Kovács és Tsa Kft. üvegezéssel foglalkozik, akkor ne azt írjuk a keresőbe, hogy "Kovács és Társa", mert erre valószínűleg nem sokan keresnek majd. Sokkal fontosabb, hogy "üvegezés" szóra érjen el jó találatot az oldalunk.

A Google keresőjébe az adott kulcsszavakra indított keresés után pedig átnézhetjük a találati listát, melyen jó esetben az első-második lapon találhatjuk magunkat.

Ha nincs kedvünk időről időre a találati listát böngészni, speciális, erre a célra készített szoftverek segítségével is könnyedén mérhető, hogy mely kulcsszavakra milyen találati eredményt hoz az oldalunk.

Ezen eredmények ismeretében már eldönthetjük, hogy honlapunk az elvárásainknak megfelelő helyen teljesített-e vagy sem.

Mit tegyünk, ha jobb találati helyezést szeretnék a honlapunknak?

Ha valaki már eljut odáig, hogy egyáltalán felmerül benne ez a kérdés, már jó úton jár afelé, hogy honlapját előnyösebb helyzetbe hozza.

Ha találati helyezésünket javítani szeretnénk, két dolgot tehetünk:

  • magunk próbálunk javítani találati pozíciónkon,
  • szakemberek segítségét vesszük igénybe.

Mi az, amit mi magunk is megtehetünk oldalunk optimalizálása érdekében?

A Google (vagy egyéb) robotok, amelyek a találatok rangsorolását végzik, előrébb sorolják azokat a honlapokat, melyek tartalmakban bővelkednek. Gondoljunk csak arra, hogy vannak 5 és akár több ezer oldalas honlapok is. Nem célunk persze, hogy egy átlagos méretű honlapot ezer oldalasra duzzasszunk, de ha bizonyos tartalmakat több aloldalra bontva jelenítünk meg a honlapon, akkor a Google azt már nagyobb terjedelműnek érzékeli.

A keresőoldalak egy másik rangsorolási szempontja a honlapon elhelyezett tartalmak folyamatos frissítése. Ilyen frissítések létrehozására ideális a PatroNet "Hírek" modulja, melynek intenzív használata eredményeket hozhat.

Ezen optimalizálási alapok segíthetnek a kedvezőbb találati pozíció elérésében, de az igazán átütő eredményhez szakember segítségére van szükség.

Mit tehetnek honlapunk helyezése érdekében a keresőoptimalizálási szakértők?

Egy honlap keresőoptimalizálása során több, egymástól elkülönülő tevékenység együttes alkalmazásával érhetjük el, hogy honlapunk a keresők rangsorának élére kerüljön.

Elsődleges fontosságú honlapunk szabványos, a keresők elvárásainak megfelelő technikai kialakítása.

Ezzel kapcsolatban jó hírrel szolgálhatunk! A PatroNet CMS rendszerben paraméterezett honlapok keresőbarát kialakításúak, és folyamatos technikai karbantartásunknak köszönhetőek azok is maradnak.

Kiemelten fontos a saját honlapunkon kívül eső tényezők kialakítása is úgy, hogy azok támogassák saját honlapunkat, oda látogatókat és kereső-robotokat irányítsanak. Minél több a honlapunkra mutató külső hivatkozás, annál előrébb rangsorolja oldalunkat a kereső. Ebben a linképítésnek vagy linkmarketingnek nevezett tevékenységben érdemes szakember segítségét kérni, mert rosszul kialakított linkkapcsolataink nemcsak hogy nem erősítik, de még gyengíthetik is honlapunk pozícióját.

A felépített linkkapcsolatok emellett folyamatos karbantartást igényelnek. Hiszen tegyük fel, hogy egy kölcsönösen egymásra mutató hivatkozás ránk mutató részét linkpartnerünk megszünteti anélkül, hogy arról értesülnénk. Ezek után már csak mi mutatunk az ő oldalára, ő viszont már nem erősíti a miénket. Szakszerű segítséggel a linkkapcsolatok vizsgálata havi rendszerességgel megtörténik, kiküszöbölve ezzel a fenti leírt problémákat.

A szakértők által nyújtott folyamatos monitoring szolgáltatás keretében pedig havonta kaphatunk riportot oldalunk aktuális pozíciójáról az általunk megadott kulcsszavakra.

De ne dőljünk be a Google első helyezést garantáló ajánlatoknak!

A Google találati rangsorában való jó helyezésekért hatalmas a verseny, hiszen mindenki az elsők közé szeretne kerülni. Számos, magát keresőoptimalizálási szakértőnek nevező cég hirdeti magát azzal, hogy Megbízóinak első helyezést ígér a Google-ben. Azonban szakmai hírnevére valamit is adó vállalkozás ilyet nem ígérhet!

Hiszen helyezésünket jelentősen befolyásolja egy Matt Cutts nevű úriember, aki a Google kötelékein belül felelős azért, hogy a találati sorrend valóban releváns tartalmakat is tükrözzön, illetve az is, hogy konkurenseink - akik ugyanezen kulcsszavakra történő jó helyezést tűzték ki célul -milyen intenzitású keresőoptimalizálási tevékenységet folytatnak. Ennek, illetve a kívánt kulcsszavak ismerete nélkül pedig felelőtlenség lenne első helyezést ígérni! Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet egy honlapot a Google első helyére hozni - hiszen most is van ott valaki -, de önmagában az ilyen ígéretektől óvakodjunk!

Mi az, ami NEM keresőoptimalizálás?

Abban az esetben, ha valamilyen módon "felpörgetjük" honlapunk látogatottságát, de az nem valódi érdeklődőket, hanem véletlenszerű látogatókat generál - nem beszélhetünk optimalizálásról. Az ilyen látogató, amint észreveszi, hogy nem az őt érdeklő honlapra érkezett, gyorsan tovább is áll. Így honlapunk statisztikáiban magasabb számokat fogunk találni, de a hatékonyság növekedését nem fogjuk tapasztalni.

Az optimalizálás tehát azt is jelenti, hogy olyan látogatókat generálunk honlapunk számára, akiket az általunk nyújtott szolgáltatások, vagy a honlapunkon értékesített termékek valóban érdekelnek.

Ön tudja, hogy saját honlapját hová sorolja a Google?

Partnereink, így az Ön számára is most lehetőséget nyújtunk arra, hogy most INGYEN megtudhassa, hogy holnapja bizonyos kulcsszavakra milyen helyezést ér el a Google-ben.

Ehhez nem kell mást tennie, csak küldje el nekünk azt a max. 5 kulcsszót a johatudja--.at.--patronet.hu e-mail címre, amelyek találati eredményei a leginkább fontosak Önnek, és egy speciális szoftver segítségével néhány napon belül jelentést készítünk Önnek honlapja jelenlegi pozíciójáról!

Helyezése ismeretében pedig kérésére javaslatot készítünk honlapja optimalizálására is!

Ajánlatunk egyszeri és a 2010. január 31-ig elküldött kulcsszavakra vonatkozik.

Hasznosnak találta hírlevelünket?

Igen

       Nem

Kérjük, kérdésünkre való válaszadásával jelezze, hogy  "Jó, ha tudja" Hírlevelünkben hasznos és közérthető információkat kapott-e!

A szavazáson túl a johatudja--.at.--patronet.hu e-mail címen szívesen vesszük egyéb javaslataikat, észrevételeiket Hírlevelünkkel kapcsolatban.

  

Szép napot kíván,
a PatroNet csapata

Amennyiben a jövőben nem kíván tájékoztatót kapni, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és jelezze felénk szándékát e-mailben.